Bell X-1, czyli pierwsze kontrolowane BUM !!!

Jeden z tematów który zawsze mnie interesował to program samolotów X prowadzony najpierw przez National Advisory Committee for Aeronautics (NACA) później przekształcone w National Aeronautics and Space Act  (NASA). Krótko mówiąc „szybciej i wyżej” 🙂

W tym roku przypada 70-cio lecie pierwszego kontrolowanego przekroczenia bariery dźwięku, a pierwszym samolotem zdolnym do przekroczenia prędkości dźwięku, choć dalekim od doskonałości w przystosowaniu do takich lotów, był Bell X-1, a „barierę” tę pokonał jako pierwszy Charles „Chuck” Yeager 14 października 1947.

Model który wybrałem do tego projektu to nie najnowszy wyrób choć w nowym wydaniu firmy Eduard w skali 1/48. Zestaw wydany jako Profipack zawiera oprócz modelu żywiczne koła (bardzo ładne) i blaszkę zawierającą tablice przyrządów do trzech wersji X-1, pasy i drobne detale modelu. Dodatkowo w tym samym czasie Eduard wydał dodatkową blaszkę zawierającą m.in. pokrywy podwozia i właz pilota. Zestaw ten uważam za niezbędny do wykonania zadowalającego modelu X-1. Dodatkowo użyłem rurek pitota produkcji firmy Master. Jako, że sam model swoje lata już ma to wymaga nieco poprawek t.j. dorobienie kilku linni podziału czy nitowanie (zwłaszcza dół kadłuba praktycznie ich nie posiada.

Jak mi to wyszło pozostawiam Waszej ocenie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*